Результативність та ефективність

Синергія в дії: відгуки найголовніших учасників НВП 

  
Найвищим показником результативності у роботі щодо впровадження інклюзивного навчання вважаємо оцінку тих, заради кого все це й починалося: батьки і самі діти.


МАМА дитини з особливими освітніми потребами:


Мій син навчається з інклюзивною формою навчання перший рік. За цей час його класний керівник (який є і асистентом вчителя) став йому справжнім другом і помічником. Син завжди із задоволенням іде до школи, навіть тоді, коли я пропоную залишитися вдома. Він багато спілкується з дітьми, що було б неможливо при індивідуальному навчанні. І це дуже великий плюс, бо ці діти, окрім своєї родини, дуже обмежені у спілкуванні. А ще це навчає його і пристосовує до реалій життя.

Щодо шкільних предметів: хотілося б більше індивідуальну програму з урахуванням схильностей та здібностей дитини, яка б давала змогу йому розуміння подальшого працевлаштування або навчання.

Всім вчителям та персоналу школи дуже дякую за допомогу, людяність та розуміння!

ДИТИНА, яка робить нас сильнішими і дає нам розуміння того, що наше суспільство зможе все, якщо буде єдине і цілеспрямоване у відстоюванні прав кожної людини:


Мені подобається ходити до школи. У мене є друзі. Найкращі - це Данило, Назар, Саша, Наташа, Надя. Я люблю вчитися. Улюблений вчитель - це Юлія Василівна. Вдома сидіти я не хотів би. У школі мені подобається все!


СІНЧА Ю.В., класний керівник, асистент вчителя:


Процес навчання у хлопчика викликає тільки позитивні емоції. Він упевнений у собі і не відчуває страху. З великим бажанням ходить до школи. Дуже засмучений, коли пропускає навчання через хворобу. У класному колективі почувається комфортно. Хлопчик має  друзів не тільки серед однокласників, а й серед учнів школи. Однолітки привітно до нього ставляться, що не може не радувати. Допомагає дітям із чергуванням у класній кімнаті та у роботі на пришкільній ділянці. 

Учень проявляє самостійність  при виконанні домашніх завдань та звертається за  допомогою до тата або мами, якщо не справляється сам. Слід відзначити, що хлопчик чемний до вчителів та класного керівника. Уважно вислуховує  вказівки,  доручення, хоча іноді йому насправді це буває важко робити.

У родині створений сприятливий психологічний клімат, де панує любов, повага, взаєморозуміння, співчуття і терплячість.

НОСКО І.М., заступник директора з виховної роботи:


Коли ти готовий впустити в своє серце любов, то цілий світ навколо тебе змінюється, всі страхи перед невідомим розчинюються  в яскравих сполохах емоційного наповнення… 

На сьогоднішній день педагогічний колектив Чернігівської спеціалізованої школи «Надія» знову і знову доводить, що освіта дитини з фізичними, інтелектуальними або психічними особливостями можлива, має помітні зміни на краще та позитивно відображається в участі дитини у  виховному процесі школи. 

Учень з особливими освітніми потребами навчається в школі четвертий рік, хоча за програмою інклюзивної освіти лише перший.  Дитина співпрацює з однокласниками, спілкується з учнями інших класів, виявляє повагу до старших та бережливе відношення до дівчат-однокласниць, турбується та переживає, завжди запитує, коли вони прийдуть до школи, якщо ті відсутні з якихось причин. Діти знають характер та поведінку хлопчика в різних ситуаціях, чого можна очікувати та на що можна розраховувати, тому добре співпрацюють в команді та у вирішенні поставленої задачі. Дитина в міру своїх можливостей бере участь у чергуванні по школі, у класі, в загальношкільних заходах, знає та дотримується правил внутрішкільного розпорядку. 

За умови  створення необхідних умов, діти з особливими освітніми потребами  здатні вчитися разом з однолітками у звичайних  школах. Таких діток навчають педагоги, турбуються та піклуються класні керівники та друзі, всі вони  допомагають адаптуватися у соціумі, а дітки в свою чергу вчать нас не боятися чогось нового, поки що не зовсім зрозумілого, вчать толерантності та  впевненості в своїх силах… Так ти бачиш результат своєї роботи, і те що ти в змозі бути корисним комусь. 


САВЧЕНКО В.О., практичний психолог


Усі ми відрізняємося за зовнішнім виглядом, уподобаннями, смаками, та всі ми однакові тим, що у всіх є емоції, почуття, бажання любити і бути потрібними. також у всіх є право змінюватися і, бажано, змінюватися на краще.

Запровадження інклюзивної освіти має переваги не лише для дітей з особливими потребами чи їхніх батьків, а й для педагогів, учнів, які вже навчаються у школі. Це неоціненна можливість бути причетним до змін в освіті, що ведуть до розвитку демократії, це виховання "без виховання" - щодня бути поруч з тими, які самою своєю присутністю розвивають у нас толерантність та емпатію.

Останні психологічні дослідження показують, що рівень емпатії серед учнів 7-9 класів Чернігівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів "Надія" за останній рік зріс (Методика діагностики емпатії "Шкала емоційного відгуку" за А Меграбяном та М. Епштейном).



Таким чином, можна говорити про взаємовигоду навчання усіх діток разом! Задоволена життям людина, зможе опанувати будь-яку науку. Наше задання - дати дитині відчути, що вона потрібна, що її люблять. Все останнє - то дрібниці. Разом ми зможемо все!

Немає коментарів:

Дописати коментар